Skip to content

Garantie

Bij Stichting De Kringloper bieden wij garantie op bepaalde aankopen.

Niet alle apparaten vallen onder de garantie. Let dus goed op bij de aanschaf van een apparaat om te zien welke garantie van toepassing is. Zorg er altijd voor dat je het aankoopbewijs en de documentatie bewaart, want deze zijn nodig om aanspraak te maken op de garantie.

> 1 jaar garantie:

Apparaten met een OK-keurmerk zijn getest op hun werking en komen met een ruilgarantie van 8 dagen. Televisies met een OK-keurmerk worden verkocht met 3 maanden garantie.  Om hier aanspraak op te maken, kunt u langskomen in de winkel waar u het apparaat heeft gekocht met een geldig aankoopbon.

1 jaar garantie:

Voor wasmachine en andere grote witgoedapparaten bieden wij meestal 1 jaar garantie

Is jouw apparaat binnen de garantieperiode stuk gegaan door een defect?  Voldoet het defect aan onze garantievoorwaarden*? Dan kunnen wij het apparaat binnen ons verzorgingsgebied ophalen om deze in ons Ambachtscentrum te laten maken door onze witgoedmonteurs.  Vul ons formulier in, dan komen we zo snel mogelijk met je in contact, om een afspraak in te plannen.

2 jaar garantie:

Bij premium apparaten krijg je maar liefst 2 jaar fabrieksgarantie!  De garantie regelt u rechtstreeks via de service van de fabrikant.  Ieder premium apparaat heeft een BSH RF nummer: BV: BSH RF 30264525.  Dit vindt u op het apparaat of op de documentatie die bij het premium apparaat geleverd wordt. Hieraan herkent u of u een garantieperiode van 2 jaar heeft.  Onze andere apparaten hebben dit nummer niet.

Wanneer kunt u ons inschakelen?  

  • Het apparaat water lekt
  • Het apparaat gaat niet meer aan
  • Het lichtje blijft knipperen
  • De deur van het apparaat gaat niet dicht of gaat niet open
  • Er komt een nare geur uit het apparaat
  • Het apparaat werkt niet
  • Het apparaat stopt tijdens het wasprogramma
  • Er komen vreemde geluiden uit het apparaat
  • Het apparaat pompt geen water af
  • De rubbers en andere afdichtingen zitten niet goed vast
Let op!  U kunt ons enkel inschakelen bij garanties tot en met 1 jaar via het formulier onderaan deze pagina!
Hebt u het formulier ingevuld en doorgestuurd?  Onze collega’s nemen contact met u op om verdere stappen af te spreken.
Wanneer u een afspraak heeft om het apparaat op te laten halen, dan is het verstandig om geduldig af te wachten totdat het opgehaald wordt.  Wanneer je toch het witgoed apparaat probeert te gebruiken, kun je het defecte apparaat verder beschadigen.  Als dat gebeurt komt de garantie te vervallen.
Naam(Vereist)
Adres(Vereist)
De datum die u ook op het aankoopbewijs terugvind.
In welke vestiging heeft u het apparaat gekocht?(Vereist)

Sleep bestanden hierheen of
Toegestane bestandstypen: jpg, png, pdf, Max. bestandsgrootte: 32 MB, Max. aantal bestanden: 2.
    Hier kun je een kopie of foto van de aankoop bon uploaden en eventueel een foto van de foutcode of schade aan het apparaat.
    Zit de stekker in het stopcontact?(Vereist)
    Check of bij het niet werken van uw apparaat, of het apparaat stroom krijgt. Is er verder geen stroomstoring en maakt de stekker contact met het stroomnet? Klik dan op het vakje bij "ja" en ga door naar de volgende vraag.
    Heeft u de stekker er al uitgehaald en opnieuw in gedaan?(Vereist)
    Het kan helpen om de stekker los te koppelen en opnieuw in het stopcontact te steken. Heeft u dit gedaan? Klik dan op het vakje bij "ja" en ga door naar de volgende vraag.
    Staat het apparaat aan?(Vereist)
    Heeft u de filter schoongemaakt?(Vereist)
    Staat uw apparaat stabiel?(Vereist)
    Staat uw apparaat waterpas? Dit is belangrijk voor de goede werking van het apparaat.
    Heeft u het juiste programma gedraaid?(Vereist)
    Heeft u de capaciteit van de machine niet overschreden?(Vereist)
    Bijvoorbeeld; heeft u de machine niet overladen, door de toegestane aantal kilo's te overschrijden.
    Gebrekenlijst wasmachine, droger of vaatwasser
    Het helpt ons betere service te verlenen als u zou kunnen aangeven middels een vinkje, welke gebreken van toepassing zijn op uw apparaat.
    Gebrekenlijst koelkast / vrieskast / wijnkoeler
    Het helpt ons betere service te verlenen als u zou kunnen aangeven middels een vinkje, welke gebreken van toepassing zijn op uw apparaat.
    Ik verklaar dat ik deze vragen naar waarheid heb ingevuld.(Vereist)
    Back To Top